pondelok 19. marca 2018

Kotorova Nultá košická zaujala aj Zanziho!

Terajšia výstava vo Výmenníku Štítová - Miroslav Kotora: Nultá košická (12. až 29. marca) zaujala mnohých a dokonca aj Zanziho! "Ty nevieš, kto je Zanzi?" s hrôzou v očiach sa ma opýtal kamarát a kolega z Amatérskej palety Laci Rusnák.

"Neviem," priznal som bez krutého mučenia. 

"To preto nevieš, lebo nie si turista!" vyčítal mi a potom mi vysvetlil, že ide o známeho košického turistu Jána Tótha, ktorého všetci aj tak volajú Zanzi. 

"A vo svojom kruhu je známy aj pod sloganom Zanzi na hrad!" dovysvetlil mi LaRus a po chvíľke ešte dodal, že je to Mirov bývalý kolega zo železiarní a inak je to vraj fajn chlap a výstava Nultá košická ho zrejme veľmi zaujala, lebo z nej pripravil fotokoláž. "Pošlem ti ju!"

O. K., vravím LaRusovi s tým, že keď sa bude hodiť na zverejnenie na webe Amatérska paleta, určite ju čím skôr zverejním. 

A keďže tak ako ma zaujali Mirove obrazy z výstavy Nultá košická, ma zaujala aj Zanziho fotokoláž, tak ju publikujem.


Ale aby si niekto o mne nemyslel, že som neturista či doslova antiturista, tak veci uvediem na správnu mieru. Je pravda, že nie som členom žiadneho turistického krúžku, nebol som pri Niagarských vodopádoch a ani som neabsolvoval pešiu prechádzku okolo Himalájí, ale zato každý neskorý večer, resp. noc prejdem peši aj 10 kilometrov po Sídlisku Ťahanovce a jeho blízkom okolí. 

Núti ma k tomu náš pes, presnejšie: fenka Kira, ktorá je staford, ale zasa nie čistokrvný. Údajne je to kríženec staforda a amerického pitbulteriéra. O stafordovi sa v odborných publikáciách píše, že je to stredne veľký, no mimoriadne silný a extrémne vytrvalý pes a že potrebuje veľké množstvo aktivít a tiež neustály kontakt so svojim pánom a jeho rodinou. Americký pitbulteriér je zasa pes, ktorý podľa encyklopédií vyžaduje veľmi veľa pohybu, dlhé vychádzky.

A sme doma! Čiže všetko je jasné. Fotokoláž turistu Zanziho som zverejnil a celkom na záver pripomínam, že Mirovu výstavu Nultá košická (ktorá ale nie je o košických psoch)! sa naozaj oplatí vidieť.


Sprístupnená je vo Výmenníku Štítová v utorky až štvrtky od 14-tej do 18-tej, prípadne aj v inom čase po telefonickom dohovore na čísle 0918 937 332.

A naozaj nie som veľký turista. Najďalej som naposledy bol tu hneď vedľa v Družstevnej pri Hornáde - v Mirovom ateliéri, ktorý sa nachádza na samom okraji futbalového štadióna! 

A keď Miro maľuje, jedným okom sleduje loptu na ihrisku.

O návšteve v ateliéri Mira Kotoru, ktorú som absolvoval spolu s kultúrnou mediátorkou Mgr. Beátkou Andrejkovou a s LaRusom (bol tam ako štafáž!) a o príprave a inštalácii Mirovej výstavy Nultá košická som písal v článkoch:

Priatelia, čítajte web Amatérska paleta i naďalej. Myslím si, že stojí za to! Napríklad už v najbližších dňoch pribudnú zaujímavé fotoreportáže z otvorenia Nultej košickej a rovnako aj video z Mirovej tvorby.

dr. Peter Furmaník,

publicista - reportér a komentátor